2011-12-11

Nu är det snart dags för galor igen

Både AVN och XBIZ har nu släppt nomineringslistor för nästa års stora porrgalor, och som vanligt är de så långa att man lätt somnar halvvägs igenom dem. AVN vet jag har kring hundra olika kategorier, XBIZ något färre men fortfarande åt helvete för många.

Hos AVN ser Bobbi Starr ut att kunna bli galans drottning med hela 16 nomineringar för sitt arbete såväl framför som bakom kameran. Hon är bl.a. nominerad till priserna som "female performer of the year", "best actress" och "best director - non feature". Galans kung blir kanske Nacho Vidal med 12 nomineringar, och The Rocki Whore Picture Show: A Hardcore Parody är den enskilda film som fått flest nomineringar; hela 18 stycken. XBIZ har tyvärr ingen sammanställning av vilka som fått flest nomineringar, men jag noterar i alla fall att Bobi Starr även där kan bli "female performer of the year".

Själv har jag sett allt för lite av årets utbud för att kunna uttala mig om vilka som borde få priserna, bortsett förstås från kategorin "clever title of the year" hos AVN. Där håller jag på I can't believe I fucked a zombie. Sorgligt nog är ju den tiden förbi då videobutikernas nyhetshyllor dignade under filmer med titlar som Any Given Cumday, For Your Ass Only, Forrest Hump och Saturday Night Beaver. Nu heter parodierna istället nästan alltid som originalfilmen med tillägget a xxx parody. Trist!

AVN:s nomineringslista finns här (pdf).

XBIZ lista finns här.


/ Magnus

Inga kommentarer: